Banner
Ενδιαφέροντα άρθρα για τα παιδιά
Συνέντευξη στο babyspace.gr PDF Print E-mail

 


H Ναταλί Σαμπά στο babyspace.gr


Συνέντευξη της Ναταλί Σαμπά στη Βάλια Κουρκουμέλη.

(Από το babyspace.gr. Ημερομηνία online έκδοσης: 22/07/2010)

Η παιγνιοθεραπεία για τη Ναταλί Σαμπά ήταν η ευκαιρία να συνδυάσει την θεραπευτική πλευρά της δουλειάς της με τη δημιουργία και το παιχνίδι.




Ποιά ήταν η αφορμή για να ασχοληθείτε επαγγελματικά με την παιγνιοθεραπεία;
Τελειώνοντας το μεταπτυχιακό μου στην Ψυχολογία (Developmental psychology) ένιωσα την ανάγκη να βρω κάτι μέσα από το οποίο να μπορώ να δουλεύω τόσο θεραπευτικά όσο και δημιουργικά. Έτσι έμαθα ότι υπήρχε στην Ελλάδα μια πολύ καλή σχολή εκπαίδευσης στην παιγνιοθεραπεία. Και το ακολούθησα. Μέσα από την παιγνιοθεραπεία θυμήθηκα όχι μόνο  πόσο λυτρωτικό είναι το παιχνίδι αλλά και το πόσο θεραπευτικά μπορεί να λειτουργήσει.




Ακούγοντας το συνθετικό «θεραπεία» πιστεύει κανείς πως η παιγνιοθεραπεία αφορά παιδιά που έχουν κάποια προβλήματα ανάπτυξης ή συμπεριφοράς. Πείτε μας τι ακριβώς είναι η παιγνιοθεραπεία και σε ποιά παιδιά απευθύνεται;
Η παιγνιοθεραπεία είναι θεραπεία μέσω του παιχνιδιού. Η λέξη θεραπεία δεν πρέπει να σας ξενίζει και να σας κάνει να νιώθετε περιέργα.
Θεραπεία σημαίνει ότι κάποιος αναζητά κομμάτια του εαυτού του για να νιώσει καλύτερα και να γίνει πιο λειτουργικός.
Πάρτε για παράδειγμα την γυμναστική.
Γυμναζόμαστε γιατί θέλουμε να είμαστε υγιείς όχι μόνο επειδή θέλουμε να χάσουμε βάρος. Έτσι λοιπόν μπορεί να θέλουμε να «γυμνάσουμε» την ψυχή μας.

Από την άλλη μπορεί να υπάρχει μεγάλη ανάγκη ένα παιδί να χρειάζεται την μέθοδο αυτή γιατί υπάρχει κάποιο θέμα στην οικογένειά του. Παιγνιοθεραπεία μπορεί να κάνει κάποιος καθαρά για να αναπτύξει την προσωπικότητά του. Να μάθει να δημιουργεί σχέση, να οριοθετείται, να εμπιστεύεται. Ένα παιδί χρησιμοποιεί το παιχνίδι ως φυσικό μέσο έκφρασης. Όταν δεν μπορεί με λόγια να σου πει ένα θέμα που το απασχολεί μπορεί σίγουρα να το εκφράσει με παιχνίδι. Η παιγνιοθεραπεία απευθύνεται σε παιδιά από 3 έως 11 χρονών.


Υπάρχει  περίπτωση η παιγνιοθεραπεία να μην έχει τα αναμενόμενα αποτελέσματα και τί γίνεται τότε;
Δεν υπάρχει περίπτωση η παιγνιοθεραπεία να μην έχει τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Το σίγουρο είναι ότι οι πραγματικές δυσκολίες του παιδιού θα λυθούν.
Μέσα από το παιχνίδι θα εκφραστεί και θα βγάλει ό,τι το δυσκολεύει. Τώρα αν το αναμένομενο είναι κάτι που οι γονείς αρνούνται να δουν ότι υπάρχει,
τότε είναι στην κρίση του κάθε γονέα. Σίγουρα όμως το παιδί θα είναι ικανοποιημένο πραγματικά. Για το παιδί άλλωστε δεν γίνεται όλο αυτό;



«Το homeplay δεν είναι "baby sitting", είναι έκφραση, δημιουργία, παιχνίδι ειδικά διαμορφωμένο για τις ανάγκες των παιδιών»



Τι ακριβώς είναι το homeplay;

Το homeplay είναι η γνώση μου σε συνδυασμό με την δημιουργικότητά μου και τις ανάγκες της εποχής μας. Έχοντας σαν βάση την παιγνιοθεραπεία,προσάρμοσα ιδέες και εμπειρία και τις έφερα στο σπίτι του κάθε παιδιού. Οι γονείς την σημερινή εποχή είναι πολύ απασχολημένοι και τα παιδιά δεν έχουν όσο ποιοτικό παιχνίδι θα μπορούσαν. Εδώ έρχεται λοιπόν το homeplay. Μια υπηρεσία ποιοτικού παιχνιδιού στο σπίτι. Χωρίς καμία αναμονή, μετακίνηση ή ταλαιπωρία για τους γονείς.

Κάθε πότε γίνεται το homeplay; & πόση ώρα διαρκεί;
Το homeplay γίνεται κατόπιν συμφωνίας με τους γονείς. Μπορεί να είναι από 1 έως 2 ώρες ή όσες φορές την εβδομάδα υπάρχει ανάγκη. Φυσικά ένα κριτήριο είναι η οικονομική κατάσταση της οικογένειας και κατα πόσο αυτή το επιτρέπει. Στην περίπτωση που ο γονιός έχει ένα συγκεκριμένο αίτημα, αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα που χρειάζεται θεραπεία,  προσαρμόζουμε την συχνότητα των συναντήσεων με βάση αυτό.Ειδάλλως παίζουμε δημιουργικά και ανάλογα κανονίζουμε το πρόγραμμά μας.




Μπορείτε να μας δώσετε ένα ενδεικτικό κόστος για το homeplay;

Το κόστος καθορίζεται ανάλογα με την περιοχή και τις ανάγκες. Η μία ώρα κυμαίνεται μεταξύ 40  - 50 ευρώ. Ανάλογα όμως με τη συχνότητα το κόστος αυτό μειώνεται. Υπάρχουν πάντα προσφορές από τη μεριά μας και όλοι μπορούν να φτιάξουν το πρόγραμμά τους ανάλογα με την οικονομική τους δυνατότητα. Το παιχνίδι μπορεί να είναι από μία ώρα μέχρι άπειρες.



«Είναι πολύ σημαντικό για το παιδί να εκφραστεί. Και όχι να έχει πάλι κάποιον ενήλικα να του λέει τι να κάνει»




Ένα παιχνίδι θέλει τουλάχιστον δύο. Yπήρξε κάποιο περιστατικό που ένα παιδί δεν ήθελε να συνεργαστεί μαζί σας; Πώς ενεργείτε σε αυτές τις καταστάσεις;
Το παιχνίδι ειδικά για τα παιδιά μπορεί να υπάρξει και με ένα μόνο. Το ίδιο το παιδί. Τα παιδιά δεν έχουν πάντα ανάγκη παρέας για να παίξουν, όπως εμείς οι μεγάλοι. Παίζουν πολύ όμορφα και μόνα τους.
Όταν βλέπω ότι ένα παιδί παίζει μόνο του σε καμία περίπτωση δεν παρεμβαίνω. Το παιδί γνωρίζει πολύ καλά την παρουσία μου. Αν λοιπόν χρειαστεί τη βοήθειά μου θα μου το ζητήσει και εγώ θα το κάνω. Αφήνω το παιδί να με καθοδηγεί και όχι το αντίθετο. Είναι πολύ σημαντικό για το παιδί να εκφραστεί σε αυτές τις ώρες και όχι να έχει πάλι κάποιον ενήλικα να του λέει τι να κάνει.

Σε αυτό το σημείο βρίσκεται και η μαγεία τόσο της παιγνιοθεραπείας όσο και του homeplay.

Όσον αφορά την περίπτωση που ένα παιδί δεν θέλει να παίξει άλλο μαζί μου, πράγμα που συμβαίνει σπάνια, εγώ παραμένω στο δωμάτιο για την ώρα που έχουμε συμφωνήσει. Έτσι ξέρει ότι είμαι εκεί για αυτό και θα το περιμένω.
Θα φύγω μόνο όταν τελειώσει η ώρα μου. Είναι σημαντικό ό,τι έχουμε συμφωνήσει με το παιδί να γίνεται και να τηρείται. Τα παιδιά μας δοκιμάζουν με διάφορους τρόπους για δουν πόσα από αυτά που υποσχόμαστε στο τέλος τα τηρούμε.
Έτσι χτίζεται η εμπιστοσύνη μεταξύ εμάς και του παιδιού.



«Δύο πράγματα είναι αρκετά για ένα παιδί. Το παιχνίδι και η προσοχή»





Θεωρείτε ότι οι γονείς σήμερα είναι πιο ενημερωμένοι για θέματα που αφορούν το παιδί και τον ψυχικό του κόσμο; Είναι σε θέση άραγε να τα αναγνωρίσουν κα
ι να τα αντιμετωπίσουν;

Με τα μέσα που διαθέτουμε και την άμεση πρόσβαση σε πληροφορίες ο κόσμος και ειδικά οι γονείς είναι πιο ενημερωμένοι για θέματα που τους απασχολούν.
Δεν φτάνει όμως μόνο η ενημέρωση. Σημαντικό είναι οι γονείς να μπορούν να διαθέτουν έστω και λίγες ώρες με το παιδί τους. Ώρες ποιοτικές.
Η ποιότητα μετράει περισσότερο από την ποσότητα. Έτσι ο κάθε γονιός θα είναι σε θέση να αναγνωρίσει αν κάτι απασχολεί το παιδί του, να το γνωρίσει
και να έρθουν πραγματικά κοντά. Πολλές φορές το μόνο που χρειάζεται ένα παιδί από τους γονείς του είναι η προσοχή και το παιχνίδι.
Αυτά τα δύο είναι αρκετά.





Είναι το homeplay μια μέθοδος που μαθαίνουν και οι γονείς και που μπορούν να τη χρησιμοποιήσουν στον ελεύθερο χρόνο με τα παιδιά τους;
Οι συνεργάτες μου και εγώ για να κάνουμε το homeplay έχουμε σπουδάσει ψυχολογία, έχουμε εκπαιδευτεί και έχουμε συμπληρώσει άπειρες ώρες πρακτικής εξάσκησης με παιδιά. Το διαφορετικό είναι ότι τα παιδιά παίζουν με κάποιον στην ουσία «έξω» από τον οικογενειακό τους κύκλο.
Είναι διαφορετικό να παίζει με έναν άνθρωπο με τον οποίο δεν έχει καθημερινή τριβή. Ο γονιός όμως είναι το μέσο για να μπορεί να γίνει το homeplay.
Θα πρέπει πρώτα ο γονιός να πιστέψει σε αυτό και στην θετική εμπειρία που προσφέρει στο παιδί του. Μέσα από το παιχνίδι το παιδί αναπτύσσεται και χτίζει την προσωπικότητά του.





Δώστε μας τις δικές σας προτάσεις δημιουργικής απασχόλησης για τους αναγνώστες του babyspace.gr.

Η αλήθεια είναι ότι κάθε παιδί είναι μοναδικό. Κάθε δημιουργική απασχόληση ποικίλλει όχι ανάλογα με την ηλικία του παιδιού αλλά με τον χαρακτήρα του.
Το θέμα είναι ότι δεν δουλεύουμε με παιδιά μικρότερα των 3χρονών και δεν μένουμε ποτέ μόνοι στο σπίτι μαζί τους. Ευχαριστώ πολύ το babyspace.gr και τους αναγνώστες του για την πολύτιμη προσφορά τους στον κόσμο των παιδιών και των γονέων.



 






 

 
Play and exercise PDF Print E-mail

Play Is Exercise
Written by: Lisa De Jesus

 

 

As parents and caregivers, are we relying too heavily on playpens, baby seats, and television? Apparently so!

The first ever, physical activity guidelines for infants and toddlers has been developed by the National Association of Sports and Physical Education (NASPE). The guidelines were not only developed out of concern for childhood obesity, but also for the concern of correct physical and cognitive development of our infants, toddlers and preschoolers. Many professionals believe that sedentary activities can delay developmental milestones such as rolling over, climbing, and hand-eye coordination, just to name a few. Therefore, infants should be encouraged to be physically active from the beginning of life.

In this most recent study, NASPE has provided 5 guidelines in two age categories, for the parents, caregivers, teachers and health care professions of infants and children under three. These guidelines address the types of physical activity and environments children should be exposed to.

Infant Guidelines:
1. Infants should interact with parents and/or caregivers in daily physical activities that are dedicated to promoting the exploration of their environment.
2. Infants should be placed in safe settings that facilitate physical activity and do not restrict movement for prolonged periods of time.
3. Infants' physical activity should promote the development of movement skills.
4. Infants should have an environment that meets or exceeds recommended safety standards for performing large muscle activities.
5. Individuals responsible for the well being of infants should be aware of the importance of physical activity and facilitate the child's movement skills.

Toddler & Preschooler Guidelines:
1. Toddlers should accumulate at least 30 minutes daily of structured physical activity; preschoolers at least 60 minutes.
2. Toddlers and preschoolers should engage in at least 60 minutes and up to several hours per day of daily, unstructured physical activity and should not be sedentary for more than 60 minutes at a time except when sleeping.
3. Toddlers should develop movement skills that are building blocks for more complex movement tasks; preschoolers should develop competence in movement skills that are building blocks for more complex movement tasks.
4. Toddlers and preschoolers should have indoor and outdoor areas that meet or exceed recommended safety standards for performing large muscle activities.
5. Individuals responsible for the well being of toddlers and preschoolers should be aware of the importance of physical activity and facilitate the child's movement skills.

Increasing your child’s physical activity, according to the guidelines, should be enjoyable and fun so as to ensure future healthy development. Your baby’s/child’s playtime is ideal as they won’t realize what they are doing is actually good for them. It’s the old oatmeal cookie versus just the oatmeal theory. They will get all the benefits of developmental exercise while having a wonderful time playing. Another important rule to always keep in mind, the activities performed should be age appropriate for your child. To help you know what physical and play activities are best for your baby/child, many professionals have put together this information and offer it in a variety of formats.

So go ahead start playing with your infant, toddler or preschooler today. You are the biggest influence in your baby’s/child’s life and what you do with them now will stay with them for the rest of their lives. Help with their physical, emotional and intellectual development now while they are young. Remember it is never too late to form good habits.